① | モータ寸法 Motor Frame Size |
0: 42mm 2: 60mm 3: 70mm 4: 80mm 5: 90mm 6: 104mm | |
② | モータ種別 Motor Type |
I: インダクションモータ R: レバーシブルモータ B: 電磁ブレーキ付モータ T: トルクモータ |
I: Induction Motor R: Reversible Motor B: Brake Motor T: Torque Motor |
③ | モータ種別 Series |
S: スピードコントロールモータ | S: Speed Motor |
④ | 出力 Output Power (W) (例 e.g.) |
60: 60W | |
⑤ | ファン Fan |
F: ファン付き 無し:ファン無し | F: W/Fan Nothng: N/Fan |
⑥ | モータシャフト形状 Motor Shaft Type |
N: 標準歯切り U: 強化型歯切り S: ストレート軸 D: Dカット軸 K: キー溝軸 |
N: N Type Pinion Shaft U: U Type Pinion Shaft S: Straight Shaft D: D Cut Shaft K: Keyway |
⑦ | 極数 Pole |
2: 2極 無: 4極 |
2: 2Pole Nothing: 4Pone |
⑧ | 位相 Phases |
S: 単相 T: 三相 |
S: Single-Phase T: Three-Phase |
⑨ | 電圧 Voltage |
100: 100V 110: 110V 200: 200V 220: 220V 230: 230V 380: 380V |
|
⑩ | 周波数 Frequency |
R: 50/60Hz F: 50Hz S: 60Hz |
|
⑪ | 配線種別 Wiring Type |
無: リード線仕様 B: 端子箱仕様 |
Nothing: Read Wire Type B: Terminal Box Type |
注:コンデンサ容量はモータ出力や電圧により異なります。モータ銘版をご参照ください。
Notes: The capacitor may be different of a single phase motor with same power code and different voltage. Please check nameplate first.
① | 取付角寸法 Motor Frame Size |
0: 42mm 2: 60mm 3: 70mm 4: 80mm 5: 90mm 6: 104mm | |
② | 減速機タイプ Gear Type |
NV: 通常型減速機 UV: 強化型減速機 |
NV: Standard Gear Head UV: Strong Gear Head |
③ | 減速比 Gear Ratio |
(例)75: 減速比 10×中間減速比 1:10 |
Gear Ratio of 1:75 10× denotes the decimal gearhead od ratio 1:10 |
④ | 形状 | S: スタンダード形状 F: フランジ形状 |
S: Standard Shape F: Mount Flange Shape |
⑤ | 取付穴 | K: 貫通穴 T: タップ付 |
K: Through Hole T: Screw |
項目 Items |
規格 Specifications |
---|---|
絶縁抵抗 Insulation Resistance |
常温・常湿環境下でモータ定格運転後、コイルとケース間をDC500Vメガーで測定した値が100MΩ以上。 In the cicumstance of normal ambient temperature and humidity, the resistance can be up to 100MΩ or more when 500VDC megger is applied between the windings and the frame after rated motor operations. |
絶縁耐圧 Dielectric Withstanding |
常温・常湿環境下でモータ定格運転後、コイルとケース間に50Hzまたは60Hz、1.5kV(三相380Vは1.8kV)を1分間印加しても異常ありません。 In the circumstance of normal ambient temperature and humidity, there will be no problem to withstand 1.5kV (three phase 380V: 1.8kV) at 50/60hz between the windings and the frame for 1 minute after rated motor operation. |
温度上昇 Temperature Rise |
常温常湿環境下でモータ定格運転後、抵抗法で巻線温度上昇を測定した値が80℃以下(三相は70℃以下)。 The temperature rise of winding are 80℃ or less measured by the resistance change method after rated motor operation under normal ambient temperature and humidity, with connecting a gear head or equivalent heat radiation plate※. |
絶縁階級 Insulation Class |
UL/CSA規格: A種(105℃)、EN規格:B種(130℃)、F種(155℃) UL/CSA Standards: Class A (105℃) EN Standards: Class B (130℃), Class F (155℃) |
加熱保護装置 Overheat Protection |
加熱保護装置(自動復帰型) ※オプション B種(開放:120℃±5℃、80℃±15℃) F種(開放:145℃±5℃、95℃±15℃) Thermal Protector inside (automatic return) opening: Class B (opening 120℃±5℃, 80℃±15℃) Class F (opening 145℃±5℃, 95℃±15℃) |
使用環境温度 Ambient Temperature |
単相100V、三相200V:-10~+50℃(結露無き事) 他電圧:-10~+40℃(結露無き事) Single-Phase 100VAC, Three-Phase 200VAC:-10~+50℃ (Nonfreezing) Others: -10~+40℃ (Nonfreezing) |
使用環境湿度 Ambient Humidity |
85%以下(結露無き事) 85% or less (Noncondensing) |
保護等級 Protection Class |
リード線型:IP20 Lead Wire Type:IP20 端子箱型 Terminal Box Type 単相 Sinble-phase 100V50/60Hz、110/120V60Hz、220/230V50Hz、220/230V60Hz 25W~180W IP54 三相 Three-phase 220/220/230V50/60Hz、380/400/415V50/60Hz 25W~180W IP54 |
モータ分類 Motor Type |
寸法 Size (mm) |
厚み Thickness (mm) |
---|---|---|
1W、3W Type | 80×80 | 5 |
6W Type | 115×115 | |
15W Type | 125×125 | |
25W (2極・高速NV4I40型) (2P/High-Speed NV4I40Type) |
135×135 | |
40W、60W Type | 165×165 | |
60W、90W、120W (2極・高速NV5I150型) (2P/High-Speed NV5I150Type) |
200×200 | |
120W、140W、180W Type | 230×230 |
相数 Phase |
寸法 Size |
出力 Output |
モータ型番 Motor Model |
保持トルク Keep Torque |
オーバーラン Over-run |
|
---|---|---|---|---|---|---|
mm | W | N.cm | Kgf.cm | 回転数 Cycles |
||
単相 Single-phase |
60 | 6 | NV2R6 | 0.5 | 0.051 | 4 |
70 | 15 | NV3R15 | 1.3 | 0.133 | 5 | |
80 | 25 | NV4R25 | 1.5 | 0.153 | 5 | |
90 | 40 | NV5R40 | 4.0 | 0.40 | 6 | |
60 | NV5R60 | |||||
90 | NV5R90 | |||||
120 | NV5R120 |
無励磁作動型電磁ブレーキ付モータはコイルに電圧をかけるとスプリングにより押されていたアーマチュアが吸引されます。そしてアーマチュアとブレーキライニングの間に間隙が発生してモータが回転します。コイルの電圧を切ると、アーマチュアとスプリングによりブレーキライニングに圧力をかけることにより制動力が発生しモータは停止します。(注:図3)
交流による無励磁作動型電磁ブレーキで、モータとダイレクトに接続されています。電力解除と同時にモータ瞬時停止し負荷を保持します。保持トルクは0.05~2.0N・mです。電力解除後に保持力を有する構造となっており、予期せぬ電力解除時の安全ブレーキとして適しています。頻繁な回転方向の切り替えができ、1分間に6回程度の停止ができます。(3秒以上の間隔を開けてご使用ください。)
モータとブレーキ部には同じ電源・交流電源を用いることができます。上記数値はご使用環境によって必ずしも同じとは限りません。ご使用の際はモータケース表面温度が90℃以下となるようにご注意ください。
電磁ブレーキ付モータの起動時間は、モータの起動時間に電磁ブレーキ解放時間を加えたものです。制動時間は電力解除後にモータが完全に停止するまでの時間となります。モータ起動時間、制動時間やオーバーランはご使用機器の組み合わせや環境により異なりますのでご注意ください。
Table 3 is the structure for the Electromagnetic Brake Motor. We produce the Power Off Activated Type. Exerting the voltage on the winding, it will magnetize the armature pressed by the spring. The motor will be in a stage of rotating, when there is a backlash between the armature and brake rim. Once the winding voltage is cut down, under the influence of spring, the armature press the brake rim, which will create a brake force. Then the motor gets to a stop.
It is an AC Power Off Activated Type Electromagnetic Brake which is connected directly with the motor. It will get to a blink stop and keep load when the supply is power off. It will keep the torque between 0.05-2.0Nm. It is especially suitable for the safety brake in the circumstance of unconsciously power off. The electromagnetic can change its direction frequently. It can be stopped 6 times in a minute. But be sure that it lasts for 3seconds or more.
After we set a commutating loop in the brake, it can share the power supply with the motor.
The value is standard. It will be change in different condition. When actually used, be sure to make the surface temperature of the motor less than 90℃.
The starting time means the time for the motor's starting time plus the electromagnetic brake release time. The brake time means the time from power cut off to the time of motor completely stop. The over-run, starting time and brake time will be different according to the different applications.
相数 Phase |
寸法 Size mm |
出力 Output W |
電圧 Voltage V |
周波数 Frequency Hz |
電流 Current A |
出力 Output W |
保持トルク Keep Torque N.m Kgf.cm |
オーバーラン Over-run 回転数 Cycles |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Phase | 70 | 15 | 100 110 120 |
50/60 | 0.191 | 8.2 | 0.5 | 5 | 3.5 |
80 | 25 | ||||||||
90 | 40 | ||||||||
60 | |||||||||
90 | 220 230 |
0.111 | 10.0 | 1.0 | 10 | ||||
120 | |||||||||
100 | 120 | ||||||||
140 | |||||||||
180 | 0.144 | 13.0 | 2.0 | 20 | |||||
3 Phase | 60 | 6 | 200~230 | 50/60 | 0.073 | 6.6 | 0.25 | 2.5 | |
70 | 15 | 380~415 | 0.037 | 6.6 | 0.25 | 2.5 | |||
80 | 25 | 200~230 380~415 |
0.091 0.046 |
8.2 8.2 |
5.0 5.0 |
5 5 |
|||
90 | 40 | ||||||||
60 | |||||||||
90 | 200~230 380~415 |
0.111 | 10.0 | 1.0 | 10 | ||||
120 | |||||||||
100 | 120 | 0.056 | 10.0 | 1.0 | 10 | ||||
140 | |||||||||
180 | 200~230 380~415 |
0.144 | 13.0 | 2.0 | 20 | ||||
0.072 | 13.0 | 2.0 | 20 |